Rola diety w schorzeniach tarczycy

Od kiedy otyłość stała się pandemią, duży nacisk kładzie się na szukanie przyczyn jej powstawania. Wiele badań nad otyłością poświęca uwagę tarczycy, ponieważ gruczoł ten w bardzo dużej mierze odpowiada za wydatek energetyczny organizmu - w tym termogenezę, bierze również udział w metabolizmie glukozy i lipidów. Hormony tarczycy wykazują działanie wielokierunkowe i zróżnicowane na organizm człowieka mając przy tym szerokie spektrum działania wywierają wpływ na większość tkanek. Szkolenie ma na celu przybliżenie słuchaczowi wpływu funkcjonowania tarczycy na masę ciała oraz możliwości interwencji żywieniowych w chorobach gruczołu tarczowego.

UWAGA: szkolenie skierowane dla osób znających podstawy żywienia człowieka.

1. Opis funkcjonowania gruczołu tarczowego - anatomia, oś ujemnego sprzężenia zwrotnego, synteza hormonów tarczycy.

2. Wpływ hormonów tarczycy na metabolizm (metabolizm lipidów, węglowodanów).

3. Choroby tarczycy, patogeneza, diagnostyka, objawy.

4. Nadczynność i niedoczynność tarczycy jako zespoły objawów klinicznych wywołanych zaburzeniami funkcjonowania gruczołu tarczowego.

5. Choroby autoimmuologiczne tarczycy: Hashimoto, Graves Basedow.

6. Postępowanie dietetyczne w chorobach tarczycy - omówienie podaży białek, tłuszczy, węglowodanów w chorobach tarczycy przebiegających z nadczynnością i niedoczynnością, a także w chorobie Hashimoto i Gravesa Basedowa.

7. Choroby tarczycy a masa ciała i skład masy ciała.

8. Otyłość a choroby tarczycy (leptyna a funkcjonowanie tarczycy).

9. Zastosowanie analizy bioimpedancji u pacjentów z chorobami tarczycy.

10. Minerały i witaminy mające wpływ na funkcjonowanie gruczołu tarczowego: jod, selen, żelazo, cynk, witamina A, E, D- przykłady badań.

11. Program Profilaktyki Jodowej w Polsce - omówienie.

12. Choroby autoimmunologiczne tarczycy a witamina D - najnowsze doniesienia.

Atutem szkolenia jest mała grupa uczestników.

Każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat pod koniec szkolenia.

1 czerwca 2019
8h z 15 min. przerwą na poczęstunek

Wszystkie podane kwoty są cenami brutto.Cena zawiera materiały szkoleniowe oraz poczęstunek.