IV Śląska Konferencja Dietetyki Klinicznej

• Katowice
  • 24 października 2020

Przed nami kolejna już IV edycja Śląskiej Konferencji Dietetyki Klinicznej! Wydarzenie odbędzie się w sobotę 24 października 2020 roku w Katowicach.

Podobnie jak w poprzednich edycjach będziemy kłaść nacisk na rzetelność naukową oraz multidyscyplinarność. Wśród naszych prelegentów znajdziemy dietetyków, psychologów oraz lekarza i farmaceutę. Prezentowane wykłady nie są opłacane przez zewnętrzne podmioty, co daje pewność najwyższej ich jakości i rzetelności naukowej. Każdy specjalista zaprezentuje swój temat w dłuższym czasie z przewidzianym czasie na pytania uczestników.

Z firmami zewnętrznymi spotkamy się wyłącznie na stanowiskach w czasie trwania przerw. Dokonaliśmy najwyższej selekcji, aby przedmioty i usługi promowane przez były zgodne z nurtem dietetyki akademickiej.

Program konferencji

8:00 - 8:55 - Rejestracja uczestników.

9:00 - 9:05 - Otwarcie konferencji.

9:10 - 10:10 - Leczenie żywieniowe w wybranych dermatozach.
Wykładowca: dr Aneta Kościołek
Słowa kluczowe: Łuszczyca, trądzik, atopowe zapalenie skóry.

10:15 - 11:00 - Nieswoiste choroby zapalne jelit okiem lekarza praktyka.
Wykładowca: lek. Anna Błasiak
Słowa kluczowe: Choroba Leśniowskiego-Crohna, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, kalprotektyna, parametry zapalne, TNF-alfa, badania endoskopowe, zmiany mikroskopowe, sterydy, leczenie biologiczne, trudności diagnostyczne, trudności w leczeniu.

☕ 11:05 - 11:30 - Przerwa kawowa.

11:35 - 12:45 - Dietoterapia Nieswoistych Chorób Zapalnych Jelit.
Wykładowca: mgr Agnieszka Dąbek
Słowa kluczowe: NZJ, dietoterapia, zapalenie, leczenie żywieniowe, modulife.

12:50 - 14:20 - Fitoterapia i potencjalna suplementacja diety w wybranych nieswoistych chorobach zapalnych jelit.
Wykładowca: dr n. farm. Radosław Balwierz
Słowa kluczowe: colitis ucerosa, choroba leśniewskiego crona, fitoterapia.

☕ 14:25 - 15:15 - Przerwa obiadowa.

15:20 - 16:20 - Życie na jelitowym deficycie - leczenie żywieniowe i współpraca z dietetykiem z perspektywy pacjenta ze skomplikowanym przebiegiem choroby Leśniowskiego-Crohna
Wykładowca: Marek Lichota
Słowa kluczowe: Choroba Leśniowskiego-Crohna, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, leczenie żywieniowe, żywienie pozajelitowe, niewydolność układu pokarmowego, zespół krótkiego jelita, rehabilitacja jelit, rola dietetyka, dietoterapia w NZJ.

16:25 - 17:45 - Emocjonalny aspekt zachowań żywieniowych: implikacje teoretyczne i praktyczne.
Wykładowca: dr Kamila Czepczor-Bernat
Słowa kluczowe: Jedzenie emocjonalne, otyłość, zaburzenia odżywiania, ortoreksja psychiczna, uważne jedzenie, regulacja emocji, terapia schematów emocjonalnych.

17:50-18:50 - Psychologiczne aspekty w pracy dietetyka z pacjentem leczonym z powodu otyłości w okresie przed i pooperacyjnym.
Wykładowca: mgr Agnieszka Węgiel
Słowa kluczowe: Otyłość, psychodietetyka, bariatria, leczenie otyłości, psychologia .

18:55-19:05 - Zakończenie konferencji. Rozdanie nagród.

Termin konferencji

24 października 2020
9 godzin z przerwą obiadową

Cennik konferencji

Zapisy do 30 czerwca 2020 r.*

* decyduje data wpłaty

Zapisy od 1 lipca 2020 r.

Dane kontaktowe

Centrum Szkoleń Dietetyki Klinicznej, jako administrator danych osobowych, informuje Pana/ Panią, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zarejestrowania się na wybrane szkolenie oraz, że przysługuje Panu/Pani prawo wglądu do treści swoich danych osobowych i ich poprawiania w dowolnym czasie.