Fitoterapia zespołu metabolicznego [ONLINE]

Zespół metaboliczny określany jest mianem czynnika ryzyka chorób sercowo naczyniowych i cukrzycy typu 2. Definicja tego zespołu zmieniała się na przestrzenie lat i nadal ulega ewolucji. Szacuje się, że problem ten w samej tylko Polsce dotyczy około 6 mln osób, czyli mniej więcej 20% populacji osób dorosłych. Zatem co 5 osoba ma 2,5 krotnie większe ryzyko zawału mięśnia sercowego, 1,5 razy większe ryzyko śmierci całkowitej i 2 razy większe ryzyko incydentów sercowo naczyniowych!

Jeśli dołożymy do tego źle zbilansowaną dietę i interakcje lekowe otrzymamy obraz typowego pacjenta, któremu trzeba pomóc. A zatem jak ustrzec się typowych interakcji lek pożywienie? Jak wspomóc pacjenta naturalnymi sposobami? Czy jest możliwość uzupełnienia farmakoterapii bez szkody dla pacjenta? Zapraszamy na szkolenie, które pomoże znaleźć odpowiedzi na te i inne pytania związane z tym zagadnieniem.

1. Kiedy nadciśnienie i nadmiarowe kilogramy robią różnicę - etiologia i epidemiologa zespołu metabolicznego.

2. Ale właściwie w czym problem - przegląd aktualnych wytycznych w zakresie zespołu metabolicznego.

3. Przecież mam farmakoterapię - przegląd leków i ich mechanizmów działania w aspekcie potencjalnych interakcji lek-pożywienie.

4. Naturalna terapia czyli co - przegląd wybranych suplementów diety, przyprawy, herbaty ziołowe, mieszanki ziołowe, elementy "superfoods".

5. Czy to aby bezpieczne? - na co zwracać uwagę w zakresie farmakoterapii i fitoterapii.

6. Typowy pacjent - czyli z czym mogę się spotkać, opis przypadku.

7. Sesja pytań i odpowiedzi.

Prowadzący: dr n.farm. Radosław Balwierz i mgr farm. Zbigniew Skotnicki

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem wideotransmisji na żywo. Organizator szkolenia utworzy uczestnikowi dedykowane konto serwisu google.com i przekaże drogą mailową dane do logowania (wraz z instrukcją), za pośrednictwem którego uczestnik będzie mógł wziąć udział w szkoleniu. Konto zostanie usunięte przez organizatora szkolenia bezpośrednio po zakończeniu kursu.

Każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat.

16 maja 2021